12 Mayıs 2010

Yeni Touareg Haziranda Türkiye’de

Volkswagen'in sekiz ileri otomatik şanzımana sahip ilk SUV’u yeni Touareg, haziran ayından itibaren Türkiye’de  yollara çıkacak.. Touareg 83 bin 900 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.


Yeni Tuareg'de dış kısım tanıdık bir tasarıma sahip, ama yenilenen model eski kasadan 4.3 cm daha uzun, 2 cm daha alçak ve 4 cm daha uzun bir dingil açıklığına sahip. Genişlik ise aynı kalmış. Aracın içine girdiğmizde ise kabinin eskiye oranla daha lüks bir görünüme sahip olduğu dikkat çekiyor. Daha yüksek kaliteli malzemelere, daha rahat koltuklara ve fazladan arka diz mesafesine sahip. Arka sıra boylamasına 16 cm kadar kaydırılabiliyor ve ayarlanabilir bir yaslanma yeri içeriyor.


Koltuklar bir düğmeye basılarak katlanabiliyor ve 1642 litre yük hacmi elde edilebiliyor (koltuklar dikken aracın yük hacmi 580 litre). Diğer önemli özellikler standart 6.5 inçlik bir dokunmatik ekran, 6 diskli bir CD değiştirici, ilave aksesuar bir GPS navigasyon sistemi ve çeşitli ahşap yüzeyler. Selefinden 208 kilogram daha hafif olan yeni Touareg için FSI, TDI, TSI ve Hybrid motorlardan biri seçilebiliyor. V8 benzinli, V10 TDI ve W12 motorlar artık sunulmuyor.

Touareg Hybrid gücünü 333 bg üreten kompresör beslemeli bir V6 TSI benzinli motordan ve 47 bg üreten bir elektrik motordan alıyor. Kombine çıkışı 380 bg ve 580 Nm tork olan Hybrid model 0’dan 100 km/s’ye 6.5 saniyede çıkıyor ve 240 km/s azami hıza ulaşıyor. Kombine yakıt tüketimi 100 km’de 8.2 litre, CO2 emisyonu ise km başına 193 gram. Touareg Hybrid, sadece elektrikli modda, 50 km/s’ye kadar hıza erişebiliyor.


3.6 litrelik V6 FSI 280 bg ve 360 Nm tork üretiyor. 100 kilometre başına eski modele göre 2.5 litre daha az, yani 9.9 litre yakıt tüketiyor ve 236 gr/km emisyon oluşturuyor. Volkswagen dizel olarak iki TDI motor sunuyor. V6 TDI 250 bg ve 550 Nm tork üretiyor, 7.4 l/100 km yakıt tüketiyor (önceki modele göre 1.9 litre daha az) ve CO2 emisyonlarını da 195 gr/km’ye (49 gr/km daha az) düşürüyor. Öte yandan, yeni 4.2 litrelik V8 TDI ise 340 bg ve 800 Nm tork değerlerine sahip. Yakıt tüketimi 9.1 l/100 km, CO2 emisyonları 239 gr/km olarak açıklandı.


Motor gücünü aktarmak için iki farklı dört tekerlek çekiş sistemi mevcut. Temel 4Motion versiyonu Torsen sınırlı kaymalı diferansiyele ve bir arazi sürüş programına (bu program ABS’yi, EDS’yi ve ASR’yi arazi sürüşü için ayarlıyor, Tepe İniş Yardımı’nı aktifleştiriyor ve otomatik vites değiştirme noktalarını değiştiriyor) sahip. Böylece Touareg 31 dereceye kadar eğimleri tırmanabiliyor.
Eğer bu eğim, arazi maceralarınız için yeterli değilse, V6 TDI seçenek olarak 4XMOTION dört tekerlek çekişli sistemi sunuyor. Bu sistemle de devir düşürücü dişliler, kilitlenen diferansiyeller (merkez ve arka) ve bir elektronik arazi kumandası (anahtar beş mod sunuyor – Yol, Arazi, Arazi Düşük Oran, merkez diferansiyeli kilidi ve arka diferansiyel kilidi) ile Touareg 45 dereceye kadar eğimleri tırmanabiliyor.


haber@carturk.com

Hiç yorum yok: