24 Aralık 2012

Otomobil alırken öncelik tasarım oldu!


Türk tüketicisinin otomobil satın alma tercihleri değişiyor. Daha önceleri sıfır km araç alırken yakıt, fiyat gibi kriterlere daha önem veren tüketiciler artık seçimlerinde tasarıma öncelik veriyor.
OYDER (Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği) ve GfK Türkiye ’nin ekim ve kasımda 0 km otomobil satın alan 1300 müşteri ile yaptığı araştırmada alımda yüzde 46.6 ile tasarım birinci yüzde 44.4 ile yakıt tasarrufu ikinci, yüzde 39.5 ile donanım ve teknolojik üçüncü sırada geldi. Aracını alırken fiyat kriterini ön planlana alanlar ise yüzde 35. ile dördüncü sırada yer aldılar.

Ankete göre otomobil satın alanlarda süreci başlatan en önemli neden yüzde 35,4 ile ihtiyaç ve yüzde 30,1 ile aracını yenileme isteği oldu.

OYDER Başkanı Şükrü Ilısal 2012’de Türkiye’nin yüzde 3 büyüdüğünü, araç fiyatlarının zamlanmamasına rağmen otomotiv pazarının yüzde 8-9 düşeceğini söyledi. 1 milyonluk iç pazar hedefine 5 yıl içinde ulaşmayı öngördüklerini söyleyen Ilısal “2013’te pazarı 750-800 bin adet arasında öngörüyoruz. Ancak önemli konu 16 yaş ve üzerindeki araçların trafikten kaldırılması. Bu araçlar hem güvenlik hem de çevre açısından risk taşıyor” dedi.

Hiç yorum yok: