Türkiye’de yaygın bayi ağı ve kuvvetli yurt dışı bağlantıları olan Kuralkan, Bajaj’ın kısa sürede üretimini tamamlayıp, pazara çıkma konusunda en önemli yardımcısı. 3 ayrı modelini Mart ayında Türkiye yollarında göreceğimiz Bajaj, fayda amaçlı BOXER, günlük kullanımda DISCOVER ve spor amaçlı PULSAR’ı sunuyor.
2 yıl önce Türkiye pazarına girmek ve buradan Avrupa’ya açılmak konusunda çalışmalar başlatan dünya motosiklet devi Bajaj, Kuralkan A.Ş. (Kanuni) ile anlaştı. Eylül ayında imzaların atılmasıyla hemen planlamalarını yapan ikili Mart 2014’te 3 ayrı modelle Türkiye pazarında yerlerini alacak.
Uzmanlar, Türkiye iki teker piyasasının yıllık ortalama 200 bin motosiklet olması ve bu rakamın yüzde 50’sinin Bajaj Auto Ltd. (BAL)’ın çalışma alanı içine girmesi gerçeğine dayanarak, firmanın pazarın en büyük oyuncularından olacağı görüşünde.
“BAJAJ ÜRÜNLERİ KANUNİDEN FARKLI BİR KONUMDA”
Kanuni Pazarlama Müdürü Ekrem ATA Bajaj ile birleşmelerine dair şu açıklamalarda bulundu: “Bu imza Kuralkan için büyük önem taşıyor ve markamıza duyulan güveni simgeliyor. Bajaj aynı zamanda Avrupa’ya açılan kapı olarak da Türkiye’ye çok önem veriyor. Bu yolculuğunda ilk adımı bizimle atması ayrı bir gurur kaynağı. Mart ayında üretim başlayacak. Ürün müşteri ile hemen üretime paralel olarak buluşacak. 3 model ile piyasada olacağız. Üretim Türkiye’de Kuralkan tesislerinde ortaklaşa yapılacak. Bajaj denilince akla ileri ve motosiklette dünyada ilk defa kullanılan farklı teknolojiler geliyor. Motosiklet kullanıcıları arasında ileri teknolojiye sahip ürünler için pazar payı yüzde 11 iken bu oran 2013 yılında yüzde 25’e yükseldi. Bu artış hızlı devam ediyor. BAJAJ böyle bir zamanlama ile Türk müşterisinin beğenisine sunuluyor. Bu ürünleri Kuralkan’ın Kanuni ürünleri ile aynı yerde konumlandırmıyoruz. Bajaj her yönü ile marka olarak farklı bir algıda sektöre giriş yapması gerekiyor. Bajaj’la son teknolojiyi arayanlara hitap edeceğiz.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder