8 Şubat 2014

Renault KWID CONCEPT

Delhi Otomobil Fuarı’nda lansmanı yapılan konsept araç olan KWID CONCEPT, Renault’nun Hindistan gibi yeni pazarlara olan taahhüdünü hem de şirketin kompakt araç segmentinde çekici ürünler üretme yeteneğini gösteriyor. Aracın sağlam, aynı zamanda eğlenceli tasarımı, yüksek teknolojik özellikleri ile birlikte, bu pazarlarda genç müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor.
KWID CONCEPT Renault Design India’nın teknolojik katısıyla tasarlandı ve Renault’nun “hayat döngüsü” tasarım stratejisinin ‘Explore’ ayağını oluşturuyor. Aracın çekici orantıları ve boyutları enerjik bir araç izlenimi veriyor, devasa tekerlekleri ise çamurluklardan dışarı çıkıyor ve bu haliyle KWID CONCEPT’in bir buggy aracı gibi görünmesini sağlıyor. Aracının eğlenceli dış tasarımı, sağlam görünümü ve güç izlenimi yaratan kare şeklindeki kanatları ile bir kontrast oluşturuyor. tasarımı bir arazi aracının ön yüzünü yansıtıyor.
KWID CONCEPT’in iç kabini korunaklı bir ipekböceği gibi tasarlanmış ve kuş yuvasından esinlenmiş. Beyaz sağlam bir tabanda bulunan aracın koltukları hafiflik duygusu uyandırıyor, 2 renk tonlu malzemesi ise aydınlık duygusu veriyor. KWID CONCEPT aynı zamanda arka bölümde de klima sistemi yer alıyor. Ön konsol, “Flying Companion”’ın farklı fonksiyonlarına ulaşmayı sağlayan bir tablet formunda.
KWID CONCEPT, eğlenceli ve yaratıcı tarzının yanı sıra aynı zamanda “Flying Companion” başta olmak üzere, birçok üstün teknolojik özellik de sunuyor. Hem güvenli hem de eğlenceli bir sürüş deneyimi sunmayı hedefleyen “Flying Companion” otomotiv dünyasında türünün ilk örneği. KWID CONCEPT’nun tavanının arka kısmından çıkan “Flying Companion” şu iki mod ile çalıştırılabiliyor: önceden programlanmış uçuş sekansı ve GPS konumu kullanarak çalıştırılan “otomatik mod” ve araç içindeki tablet ile kontrol edilen “manüel mod”. “Flying Companion” birkaç amaç için kullanılabilir, örneğin trafik durumunu saptamak, manzara fotoğrafı çekmek ve yolda önünüzdeki engelleri saptamak.
“Yeni pazarlardaki müşteriler çok daha genç. Beklentileri de farklı, zira müşteriler genelde oyun oynamayı seviyor. Teknolojiyle yakından ilgileniyorlar ve eğlenmeyi çok seviyorlar. Bu konsept araç ihtiyaçlarını farklı biçimlerde karşılıyor, ancak temelde, sürüşü hem güvenli hem de eğlenceli hale getiren “Flying Companion” sayesinde bunu gerçekleştiriyor. Dünyada ilk kez uzun otomotiv sektör tarihinde yolu takip etmeden seyahat edebiliyoruz. Bu büyüleyici bir özellik!” Serge Mouangue, Marka Strateji ve Innovasyon Laboratuarı Sorumlusu
KWID CONCEPT ayrıca “Z.E kullanımına hazır” – araca %100 elektrikli kullanım için akü eklenebilir, ayrıca Renault logosunun arkasında bir şarj soketi bulunuyor. KWID CONCEPT sürüş keyfi ile düşük yakıt tüketimini birleştirmek için EDC otomatik vites kutusu ile birlikte en son nesil 1.2litre downsizing turbo benzinli motora sahip. Diğer teknolojik özellikler arasında elektrikli ayarlanabilir ön koltuk, elektrikli otomatik kapılar, LED aydınlatma, direksiyonun yanındaki düğmelerden vites değiştirme bulunuyor. Dikey monte edilmiş dokunmatik ekran KWID CONCEPT’de kontrol paneli olarak işlev görmekte ve aynı zamanda internet bağlantılı hizmetlerine erişim sunuyor.
Çokuluslu bir konsept otomobil olan KWID CONCEPT, Renault’nun yeni pazarları hedefleyen türünün ilk örneği. Tüm dünyadaki Renault tasarımcıları, uluslararası pazarlar için bir otomobil yaratmak üzere işbirliği yaptılar.  Aracın iç tasarımı François Grenier (Technocentre Design, Fransa) tarafından Mishu Batra’nın (Renault Design, Hindistan) orijinal çizimleri temel alınarak dizayn edildi, dış tasarım ise Jean Semeriva (Studio Design Brezilya) orijinal çizimleri temel alınarak Anton Shamenkov (Rus kökenli, Technocentre Design, Fransa) gerçekleştirildi. Neha Lad (Hintli stajyer, Technocentre Design) aracın renkleri ve malzemeleri üzerinde çalıştı ve Chie Yanagisawa (Japon tasarımcı, Technocentre Design) tarafından geliştirildi. Axel Breun (Technocentre Design) projenin bütününden sorumlu idi.
“Renault Design; Fransa, Romanya, Brezilya, Kore ve Hindistan’da stüdyoları bulunan tam anlamıyla uluslararası bir ekiptir. Bu konsept araç tasarım ağımızın uluslararası karakterinin bir yansımasıdır.” Laurens van den Acker, Endüstriyel Tasarım Bölümü Başkanı
Avrupa dışında lansmanı yapılan ilk Renault konsept aracı olan KWID CONCEPT, Hindistan’ın Renault’nun küresel stratejisindeki özel yerini vurgulamakla birlikte şirketin kompakt otomobil segmentindeki çekici ürünler sunma potansiyelini gösteriyor.

“İlk kez Avrupa dışında bir konsept aracın lansmanını yapmamız, Hindistan’a olan bağlılığımızın zarif bir göstergesi. Hindistan’daki genç müşteriler genelde trend yaratıcıları ve teknoloji ve keyifli sürüş söz konusu olduğunda, sınırları zorlamak istiyorlar. “Flying Companion” ile KWID CONCEPT, dinamik tarzı ve sürekli online olma imkanı ile bu öncü ruhu yaşıyor.” Gilles Normand, Asya-Pasifik Bölgesi Başkanı
KWID CONCEPT aynı zamanda Hintli sürücülerin ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak dizayn edildi. Araç, Hindistan’da çok yaygın olan ailece seyahate elverişli kompakt ve beş koltuklu bir araç. Multimedya kontrol paneli “Flying Companion” ile birlikte, genç ve modern Hintlilerin, teknolojiye yönelik yoğun bir ilgiyle, sürekli online olma isteğini karşılıyor. Aracın iç kabin tasarımı da sıcak hava koşullarına uyarlandı.
KWID CONCEPT’in iki tonlu gövde rengi ile konstrast tavan ve hava girişi için altın sarısı kullanıldı. Araç aynı zamanda tekerlekler üzerinde, kapıların alt kısımlarında ve ızgaralı kısımlarda sarı çizgiler hakim. Bu renkler bir yandan Renault Grubu şirket renklerini oluştururken, bir yandan da Hindistan ile özdeşleştiriliyor: gri toprağı, sarı ve dore rengi  ise çiçekleri ve baharatları temsil ediyor.
Ayrıca, KWID CONCEPT olağan dışı bir koltuk düzenine sahip: önde üç yolcu koltuğu bulunuyor, omuz alanı bırakmak için, şoför koltuğu biraz önde olmak üzere ortada yer alıyor, ve iki koltuk da arkada bulunuyor. Bu düzenin getirdiği merkezi sürüş pozisyonu uluslararası sürüş standartları ve hem soldan hem de sağdan akan trafiğin bulunduğu pazarlar için uygun.
“Renault son üç yıl içerisinde Hindistan’da eşi görülmemiş bir büyüme gerçekleştirdi; bu pazar, şirketin gelecek yıllardaki küresel stratejisinde önemli bir rol oynamaya devam edecek.” diye açıklıyor Sumit Sawhney, Renault India Pvt. Ltd. Genel Müdürü. “Avrupa dışındaki ilk lansman olan KWID CONCEPT’in Hindistan’da gerçekleşmesi ve Hinidistan’daki gençlerin istekleri göz önünde bulundurulan tasarımı bu ülkeye verdiğimiz büyük önemi gösteriyor.”

Hiç yorum yok: