Lansmanı geçen yıl haziran ayında yapılan ve Toyota'nın "amiral gemisi" olan Yeni Corolla'nın, Türkiye'de 18 bin 950 adet satıldığı bildirildi.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Pazarlama Direktörü Murat Akdağ, Türkiye'de de ürettikleri Corolla ile gurur duyduklarını söyledi. Corolla'nın geçen sene haziran ayında yapılan lansmanının ardından Türkiye'de 2013 yılını 13 bin 161 satış rakamıyla kapattığını, bu yılın ilk 5 ayında da 5 bin 789 adet satıldığını aktaran Akdağ, yurt genelinde toplamda 18 bin 950 adete ulaştıklarını ifade etti.
Ağırlıklı olarak geçen yılın ikinci yarısında Corolla satışlarının arttığına dikkati çeken Akdağ, bu yıl ise Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) artışı ve ödeme koşullarındaki düzenlemelerden bütün otomotiv pazarı gibi kendilerinin de etkilendiğini belirtti.
Yıl sonu hedefi, 30-40 bin adet satış
Türkiye'de bu yıl otomotiv pazarında yaklaşık 650 bin adet araç satılmasının beklendiğini ifade eden Akdağ, "Bunun 500-550 bin arası muhtemelen binek araba olacak. Toyota'nın pazar payı da yüzde 5'ler düzeyinde. Hedeflerimize uygun olarak ilerliyoruz. İlk 5 aydaki satışlarımız planladığımız seviyelerde gidiyor. Bu yılı, 30 ila 40 bin arasında bir rakamda bitireceğiz" diye konuştu.
ÖTV artışı ve ödeme koşullarına ilişkin yapılan düzenlemeler nedeniyle Türkiye'de araç satışlarının geçen yıla göre yüzde 25-27 geride seyrettiğini belirten Akdağ, "Eskiden bir tüketici bayiye gelip herhangi bir ön ödeme yapmadan 72 ay kredi kullanarak bir araca sahip olabiliyordu. Düzenlemelerden sonra hem ÖTV oranları artırıldı hem de yüzde 30 ön ödeme şartı getirildi. Geri kalanı da kredilendirirse, bunun da 48 ay içerisinde ödenmesi gerekiyor. Bu durum, otomobil satışlarını etkiledi" dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder