6 Şubat 2015

Yeni Opel Corsa OPC: Beşinci Nesil Atlet

Opel’in yeni üyesi Corsa OPC, dört metre uzunluğu, 1.6 litre 207 beygir güç ve 245 Nm tork üreten turbo motoru, 230 km/s maksimum hızı, çevik kullanımı ve görünümü ile dikkat çekiyor. 0'dan 100 km’ye 6,8 saniyede çıkan Corsa OPC, mart ayındaki Cenevre Motor Show'da dünya prömiyerini yapacak.

1.6 litre 207 beygirlik Turbo Motor
Kaputun altında bulunan 1.6 litre 152 kW/207 beygirlik turbo benzinli motor 245 Nm tork üretiyor. 1.6 litrelik motor 1.900 ve 5.800 devir/dakika arasında overboost işlevselliği sayesinde gerektiğinde ilave 35 Nm güç üretebiliyor ve bu gücü yola 6-ileri manuel şanzıman üzerinden aktarıyor. 5. Nesil Corsa OPC 230 km/s hıza ulaşıyor ve 0'dan 100 km'ye çıkması 6.8 saniye alıyor. Beşinci viteste 80 ila 120 km/saat hızına 6,6 saniyede alıyor. Yeni Corsa sağladığı performansı yalnızca 7.5 litre /100 km yakıt tüketimi ve 174g/km CO2 salımıyla elde ediyor.
OPC tasarımı: Güçlü görünüm
Yeni OPC, ışık mavisi renginin dışında yeni geniş hava girişlerine sahip yeni ön tasarımı ile dikkat çekiyor. Farların alt kısmında yer alan alüminyum çerçeveler, büyük kardeşi Astra OPC'ye görsel olarak benziyor. Corsa OPC'ye ilave sportif ve atletik hava kazandıran kaputun ön tarafındaki çizgiler fark yaratıyor. Arkaya uzanan yan çıtalar dinamik bir görüntü sağlıyor. İç mekâna sportif bir hava kazandıran Recaro performans koltuklar, deri direksiyon simidi, OPC vites topuzu, IntelliLink bilgi-eğlence sistemine sahip karakteristik ön konsol ve spor pedallar OPC’yi tamamlıyor.
OPC Şasi teknolojisi
Opel mühendisleri, gücü en iyi şekilde yola aktarmak üzere Frekans Seçici Süspansiyon (FSD) teknolojisini geliştirdi. Amortisördeki ikinci, paralel hareket eden yağ akışı arttırılmış süspansiyon kuvveti sağlamaktadır. FSD, basınç oluşumunu geciktiren hidrolik bir yükseltici olarak hareket ediyor. Amortisör pistonları daha hızlı hareket edip süspansiyon kuvvetini arttığında eş zamanlı piston hareketine yol açarak ikinci yağ devresini kapatıyor. Corsa OPC, yol tutuşunu Opel modellerine göre yol yüzeyine 10 milimetre daha yakından sağlıyor. Şasi, otomobilin sınırlarını zorlamayı seven sürücülere göre kalibre edildi. Bu nedenle elektronik dengeleme programı (ESP) bir düğmeye basılarak tamamen kapatılabiliyor.
Kesintisiz dinamik bir tutuş için alüminyum ön aks her hızda çevik ve hassas direksiyon kullanımı sağlıyor. Daha da doğrudan ve hassas tepki vererek OPC sürücülerine çok daha iyi geri bildirim sağlıyor. 215/45 R17 performans lastikleri standart olarak sunuluyor. 308 milimetre fren disklerine sahip frenleme sistemi ön dingilden görülebiliyor.

Hiç yorum yok: