Porsche’nin, ilk kez satışa çıktığı 2002 yılından bu yana büyük satış başarısı elde eden SUV modeli Cayenne yenilendi. Bugüne kadar iki nesli ile dünya genelinde 579 bin satış rakamına ulaşan ve Porsche’nin en beğenilen modelleri arasında yer alan Cayenne, yenilenen tasarımı ve teknolojisi ile artık daha dinamik ve daha verimli bir sürüş vadediyor.
Daha keskin, üç boyutlu dış tasarım
Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel ve ilk kez satışa sunulan Cayenne S E-Hybrid versiyonları ile sunulan Yeni Cayenne Ailesi, ilk bakışta daha agresif dış tasarımı ile dikkat çekiyor. Tamamen yenilenen ön gövdesi, ızgarası, motor kapağı ve ön tamponda yer alan hava girişleri araca daha dinamik bir duruş kazandırıyor.
Cayenne ve Cayenne S modellerini bir önceki nesilden ayıran 4 noktalı gündüz sürüş farları, Bi-Xenon farlar, ana farların altında bulunan yeni aydınlatma modülleri ve yenilenen ızgara dikkat çekiyor. Cayenne Turbo modeli ise, bu modellerden farklı olarak daha geniş ızgarası, LED ve sis farları ile ayırt ediliyor. Yeni Cayenne modelinin arka lambalarına da üç boyutlu bir tasarım getirilerek daha keskin bir görünüm kazandırıldı.
Otomobilin iç tasarımında sürücü bölümündeki değişiklikler dikkat çekiyor. 918 Spyder modelinin direksiyonu temel alınarak yenilenen çok fonksiyonlu direksiyonda vites değiştirme özelliği standart olarak sunuluyor.
Verimlilik sağlayan hava kapakları
Yeni Cayenne, geliştirilen Auto Start-Stop ve ısı yönetimi sistemleri ile bir önceki modellere göre daha verimli bir yakıt tüketimine sahip. İlk kez Cayenne modellerinde kullanılan Aktif Hava Kapağı Sistemi sayesinde ön bölümde bulunan hava ızgarasındaki kapaklar sürüş şartlarına göre otomatik olarak açılıp kapanabiliyor. Böylece hava sürtünmesi kontrol edilerek, daha verimli bir sürüş elde ediliyor.
Yeni motor seçeneği
Cayenne modelinin Diesel versiyonları, her zaman olduğu gibi sportif sürüşü verimlilik ile buluşturuyor. Cayenne Diesel modelinin 262 HP güç üreten 3 litrelik V6 motoru 100 kilometrede ortalama 6.6 litre yakıt tüketiyor. 4.2 litrelik V8 motora sahip Cayenne S Diesel modeli 385 HP güç üretirken, 100 kilometrede ortalama 8 litre yakıt tüketimine sahip.
Yeni Cayenne S modelinde kullanılan 3.6 litrelik V6 Bi-Turbo motor, Porsche tarafından geliştirildi. 100 kilometrede ortalama 9.5 litre yakıt tüketimine sahip bu motor, bir önceki versiyondaki V8 motora oranla 100 kilometrede 1 litre daha az yakıt tüketiyor. 420 HP güç üreten yeni motor, Cayenne S modelini 0’dan 100 kilometreye sadece 5.5 saniyede ulaştırıyor. Bu veri bir önceki Cayenne S modeline göre 0,4 saniye daha hızlı olduğu anlamına geliyor. Cayenne S modelinin azami hızı ise saatte 259 kilometre.
520 HP güç üreten 4.8 litre V8 Bi-Turbo motora sahip olan Cayenne Turbo 0’dan 100 kilometre hıza 4.5 saniyede ulaşırken, azami 279 kilometre hız yapabiliyor. Türkiye’de Yeni Cayenne modelleri, Almanya ile aynı tarihte Ekim ayında satışa sunulacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder