Cayman ve Boxster modellerinin isimlerini yenileme kararı aldıktan sonra 718 Boxster modelini Cenevre Fuarı’nda tanıtan Porsche, şimdi de 718 Cayman modelini beğeniye sunuyor. Cayman model serisinin dördüncü nesli 718 Cayman 2.0 litrelik motoruyla 0’dan 100 kilometreye 4.7 saniyede çıkıyor
Porsche, ortadan motorlu spor coupé modelinin dördüncü nesli olan 718 Cayman, çarpıcı, atletik ve etkileyici bir görünüme kavuştu. 718 Cayman modeli ilk defa serinin roadstar temsilcilerinden daha düşük bir fiyata sahip.
Daha kaslı bir görünüm veren farklı tasarım
Yeni 718 Cayman, teknolojinin yanı sıra tasarım açısından da geniş kapsamlı gelişmeler gösteriyor. Önde ve yanlarda bulunan belirgin hava girişleri otomobile dinamik bir görünüm sağlarken, sivri burnu da otomobile atletik bir duruş veriyor. Daha geniş olan soğutma hava girişleri ve entegre LED gündüz ışıklarına sahip bi-xenon farların yeni tasarımları, 718 Cayman’ın ön bölümünü tamamlıyor. Dört noktalı LED gündüz farları yeni bir opsiyon olarak sunuluyor. Tamamen yeniden tasarlanan arka farların üç boyutlu teknolojisi ve dört fren lambası otomobilin ilk bakışta fark edilmesine neden oluyor.
Yeniden tasarlanan iç kısım ve standart Porsche İletişim Yönetimi
718 Cayman’ın iç kısmında, belirgin revizyonlar göze çarpıyor. Gösterge tablosunun üst kısmı, havalandırma ızgaraları dahil olmak üzere yenilendi. 918 Spyder modelinin tasarımında kullanılan yeni spor direksiyon ve geniş bağlantı seçenekleri 718 kokpitine de eklendi.
Porsche İletişim Yönetimi (PCM) ise standart bir özellik olarak sunuluyor. Cep telefonu tertibatı, ses düzeni arayüzleri ve 150 vatlık Sound Package Plus, bu standardın bileşenlerini oluşturuyor. PCM kapsamını genişletmek için mevcut opsiyonlar arasında, örneğin Connect modülü, akıllı telefonlar için USB girişi, Apple CarPlay ve Porsche Car Connect gibi özel eklentiler içeriyor. Sunulan bir diğer opsiyon olan ses kontrollü navigasyon modülü, varış yerini girmeyi kolaylaştırıyor.
Güç ve performasta artış sağlayan motorlar
718 Cayman modelinde, 718 Boxster modelinde olduğu gibi turboşarjlı 4-silindirli yeni motorlar kullanılıyor. Giriş seviyesi versiyonunda motor gücü, 2.0 litrelik motor hacminin sağladığı 300 hp’den başlıyor. 718 Cayman S modeli ise 2.5 litrelik motor hacmi ile 350 hp motor gücüne sahip. Önceki modellere göre 25 hp daha fazla motor gücü sunulurken, yakıt tüketimi 100 km’de 8,1 ile 5,7 litre arasında değişiyor.
PDK’li ve tercihe bağlı Spor Krono Paketi ile donatılmış 718 Cayman, sıfırdan 100 km/s hıza 4,7 saniyede ulaşırken, bu süre 718 Cayman S için 4,2 saniye olarak belirleniyor. 718 Cayman 275 km/s, 718 Cayman S ise 285 km/s’lik azami hız değerlerine sahip.
Daha fazla hassasiyet ve yol tutuşu sağlayan yeni şasi ayarları
Yeni 718 Cayman, sürüş dinamikleri açısından klasik 718 efsanalerinin izinden gidiyor. Tarihteki ortadan motorlu spor otomobiller üstün çeviklikleri sayesinde 1950’li ve 1960’lı yıllarda Targa Florio ve Le Mans gibi çok sayıda yarışı kazanmışlardı.
Spor Krono Paketi ve Porsche Tork Vektör (PTV) gibi sürüş dinamiği opsiyonları, 718 Cayman’ın sportif karakterinin müşteri isteklerine göre daha iyi düzenlenebilmesini sağlıyor. Mevcut bir diğer opsiyon ise, sürüş yüksekliğinin 718 Cayman’da 10mm, Cayman S’de 20mm indirilmesini sağlayan PASM spor süspansiyon. Porsche’nin diğer spor otomobil versiyonlarında olduğu gibi Spor Krono Paketi direksiyon üzerindeki program düğmesi üzerinden ayarlanabiliyor. Daha önceki ‘Normal’, ‘Spor’ ve ‘Spor Plus’ ayarlarına ek olarak, yeni ‘Bireysel’ program, daha önce çeşitli sistemler için programlanmış olan bireysel ayarları geri çağırabilmeyi sağlıyor.
718 Cayman modelinde daha önce Cayman S modelinde kullanılan fren sistemi yer alıyor. Diğer yandan Porsche 718 Cayman S’de, 911 Carrera’nın dört pistonlu kaliperleri ve altı milimetre daha kalın fren diskleri kullanılıyor.
Türkiye’de Eylül ayından itibaren satışa sunulacak olan 718 Cayman modelinin başlangıç fiyatı 97.000 Euro.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder