19 Mayıs 2016

Yeni Ford Ranger

2015 yılında Avrupa’nın en çok satan pick-up modeli olan Ford Ranger, yenilenen cesur tasarımı, gelişmiş teknoloji donanımları, ileri seviye 4x4 çekiş kabiliyeti ve bir önceki modeline göre yakıt tüketiminde %17’ye varan iyileşme ile iddiasını sürdürmeye devam ediyor.

Ford SYNC2, 8” Renkli Dokunmatik Ekran, Geri Görüş Kamerası, Çift Ekranlı Renkli ve Fonksiyonel TFT Gösterge Paneli gibi Premium araçlarda sunulan ileri teknolojileri bünyesinde toplayan Yeni Ford Ranger, üstün sürüş konforunu başarılı 4x4 çekiş sistemi ile birleştiriyor. Yeni Ranger optimize edilmiş yakıt ekonomisi sunarken güçlü çekiş ve yük kapasitesinin yanısıra sınıf lideri, suda ilerleme özelliğiyle dayanıklılıktan ödün vermiyor.
Güçlü motor seçenekleri
Yeni Ranger’ın geliştirilen dizel motor ailesinde XLT versiyonu ile birlikte sunulan, 160 PS gücündeki en yeni 2.2 litre TDCi motoru önceki neslin 150 PS motoruna göre daha yüksek performans sergiliyor. 4x4 Wildtrak modeli ile sunulan, dizel motor ailesinin en güçlüsü 200 PS gücündeki beş silindirli 3.2-litre TDCi motoru ile performans en üst seviyeye çıkıyor. 4x2 ve 4x4 modelleri altı ileri manuel ve otomatik şanzımanla müşterilere sunuluyor. Wildtrak modellerinde ise 3.2 litrelik 200 PS ve 470 Nm motor ve 4x4 Otomatik Şanzıman standart olarak sunuluyor.

Yakıt ekonomisinde %17’ye varan iyileşme
160 PS güç üreten motora sahip, 4x2 çekiş sistemi ve manuel şanzıman kombinasyonu ile birlikte sunulan XLT modelinin 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi 6,8 litre. 4x2 çekiş sistemine sahip otomatik şanzımanlı XLT modelinin 100 km’deki yakıt tüketimi ise 7,8 litre. Ranger bu yeni motor seçenekleri ile birlikte bir önceki nesline oranla %17’lik bir yakıt verimliliği iyileştirmesine sahip.
4x4 sistemi ile de gücü verimlilikle birleştirmeyi başaran Yeni Ranger’ın 2.2L. TDCi 4x4 Manuel XLT modelinde 7,1 litre / 100 km’lik bir ortalama yakıt tüketimi değeri sunulurken, otomatik şanzımanlı versiyonunda 8,0 litre / 100 km’lik değere ulaşılıyor.

3.2 litrelik motor ve otomatik şanzıman kombinasyonuna sahip 200 PS güç üreten Wildtrak modelinde ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 8,9 litre.

Üst seviye teknolojiler ile güvenlikte sınıfının lideri!
Sürücülerin bağlantıda kalmasına ve hakimiyeti korumasına yardımcı olan bir dizi ileri teknolojinin sunulduğu Yeni Ranger’da, Ford’un 8 inç dokunmatik ekrana ve kolay menü dolaşımı için renk kodlu köşelere sahip, sesli bağlantı sistemi Ford SYNC 2 sunuluyor.

Ön ve Arka Park Asistanı, Geri Görüş Kamerası ve standart Elektronik Stabilite Kontrol sistemi, Yokuş kalkış desteği, eğin iniş kontrol sistemi, devrilme kontrol sistemi ile römork savrulma kontrol sistemi gibi sürücü destek sistemleriyle daha fazla konfor, güvenlik ve kullanım kolaylığı sağlanıyor.
Sağlam ve modern tasarım
Yeni Ford Ranger, 2012 yılında Euro NCAP testlerinde kazandığı 5 yıldızı korurken, segmentinde bağımsız çarpışma testi kurumundan en yüksek puanı alan tek araç olmaya da devam ediyor.

Yeni Ranger, dış tasarımına kazandırılan cesur ve daha modern görünümüyle yollarda varlığını sergilerken ilk görüşte kabiliyetlerini hissettiriyor. Daha kaslı bir görünüme sahip olan kaput, ikizkenar yamuk şekilli yeni ön ızgaraya doğru uzanırken, etkileyici projektör farlar dikkati anında pick-up’a çekiyor. Bu şık ve güçlü görünen tasarımın altında göründüğü kadar güçlü ve güvenli bir araç yatıyor.

Kabinin eni boyunca uzanan güçlü yatay çizgiler, ferahlık hissi yaratıyor ve ortadaki 8 inç dokunmatik ekranı da çevreliyor. Direksiyonun arkasında kümelenen yeni tasarımlı enstrümanlar çift renkli dijital göstergeleriyle sürücüye araç hakkında bilgi verirken, radyo, bluetooth, telefon, yakıt tüketimi ve bir çok diğer fonksiyonları bir bakışta görme imkanı sağlıyor.

Her segmentte Otomatik Vites seçeneği
Yeni Ranger XLT modellerinde sunduğu otomatik vites seçeneği ile 4x2 ve 4x4 segmentinde rekabette öne çıkıyor. Otomatik şanzımana sahip XLT versiyonunda sunulan Geri görüş kamerası, Çift Ekranlı Renkli ve Fonksiyonel TFT gösterge paneli gibi teknolojiler ile 4x2 XLT AT ve 4x4 XLT AT modelleri Premium pick up segmentindeki beklentileri fazlasıyla karşılayacak seviyede.
Yetenekli ve şık
800 mm derinliğe kadar suda ilerleme kabiliyetiyle sınıfının lideri ve yerden 230 mm yüksekliğe sahip olan Ranger en zorlu arazi koşullarıyla kolayca başa çıkabilecek şekilde tasarlandı ve geliştirildi. 28 derecelik yaklaşım açısı ve 28 derecelik uzaklaşma açısı, sürücülerin dik engelleri aşarken rahat hissetmesini sağlıyor.

Elektronik kontrollü güçlü aktarma kutusu, 4x4 modellerin sürücülerine orta konsoldaki topuzu kullanarak 120 km/saat hıza kadar seyir halindeyken 4x2 ile 4x4 Yüksek Devirli çekiş arasında kolayca geçiş yapma imkânı veriyor. Düşük hızda tork veya yokuş aşağı frene takviye amacıyla sürücüler 4x4 düşük devirli vitesi devreye alabilirken, elektronik kilitli arka diferansiyel zorlu koşullarda çekişe yardımcı oluyor. Ranger’ı arazide bu kadar güçlü kılan özellikler, 3.500 kilograma kadar yük çekme ve 1.260 kilograma kadar yük taşıma kabiliyetleriyle tamamlanıyor.

Mevcut Ranger modeli sürüş konforunda yeni standartlar belirlemişken, Ford mühendislerinin süspansiyonda yaptığı ince ayarlarla yeni model daha fazla konfor ve daha iyi kullanım sunuyor. Sürüş deneyimini ileriye taşıyan Elektrik Destekli Hidrolik Direksiyon sistemi, doğal ve rahat bir hisle sürüş hassasiyeti sunuyor. Bu sisteminin yardımıyla park gibi düşük hızlı manevralarda hafiflik ve rahat kullanım, yüksek hızlarda ise hassasiyet sağlanıyor; bu yardım hıza, direksiyon açısına, viraj alırken oluşan kuvvetlere, hızlanma veya yavaşlamaya bağlı olarak değişebiliyor. Geleneksel hidrolik direksiyonlarda kullanılan pompanın elimine edildiği Elektrik Destekli Hidrolik Direksiyon sistemi, aracın daha sessiz olmasını sağlarken yakıt verimliliğini de yaklaşık yüzde 3 artırıyor.

Yeni Ford Ranger, üst segment SUV modellerinde sunulan teknolojilerini, güçlü ve verimli motorlarını 89.000 TL’lik başlangıç fiyatı ile sunuyor.

Hiç yorum yok: